rikuil.reismee.nl

Van Outreach naar Wildlife

Mn wekker gaat. Ik maak me klaar om naar het ziekenhuis te gaan en ik kijk uit het raam naar de baby aapjes die van de ene boom naar de andere springen, met een woeste (Indische) zee op de achtergrond. Ik start mn gehuurde auto en rij naar het ziekenhuis. Onderweg zie ik aangereden honden en apen langs en op de weg liggen, en probeer ik de gaten in de weg te ontwijken. Zo nu en dan rij ik door de rook, afkomstig van in brand staande suikerriet velden. Een mooi gezicht. Na een aanrijding met een overstekende hond (die na aanrijding verder liep) controleer ik de schade bij aankomst in het ziekenhuis en start ik met de dag. De kinderarts neemt ons mee naar een patient en gaat ons uithoren over de ziekte die het kindje heeft: dit keer hepatische encephalopathie bij een kindje in coma. Na de klinische les speur ik mn patiënten op met mn meetlat en doe ik mn vragenlijstje in het Zulu. Aan het einde van de dag rijd ik terug naar huis, met een laagstaande zon achter het heuvelige suikerriet landschap. Thuisgekomen pakken we snel onze spullen en gaan we op weg naar Hluhluwe, een safari park. De dag erna rijden we met de Toyota Yaris door de bush en zien we Hyena’s die het gemunt hebben op een gewonde baby giraffe en vinden we tijdens de speurtocht naar leeuwen andere dieren als neushoorn, nyala’s, impalas, olifanten, zwijntjes, zebraatjes en heel veel aapjes, krokodillen, nijlpaarden en schildpadden. In St. Lucia moesten we uitkijken voor krokodillen en nijlpaarden en werden we geconfronteerd met overstekende Neushoorns. Ik zet mn auto in zn achteruit, om niet te dicht bij papa Neushoorn te komen. 2 meter is toch erg dichtbij, en ik ben voorzichtig met mn huurautootje :) Terug thuis, gaat de week verder met de jacht naar patiëntjes voor mn onderzoek. Na 5 weken heb ik een totaal van 120 patiëntjes. Na een nieuwe outreach naar een ander ziekenhuis, gaan we volgende week met een 4x4 landrover op outreach :) ....

Reacties

Reacties

Jacqueline

Het ziekenhuis ziet er op de foto best redelijk uit. Als ik het vergelijk met wat ik in Malawi zag...

Mooie timing trouwens weer van die foto met de olifant erop. Had jij in al je onschuldigheid zeker, net als met dat paard in Nicaragua, weer niet door ;-) Nou, hier kan je niet omheen!

x

J&J

In Afrika is je huurauto toch wel verzekerd tegen overstekend (groot) wild?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!