rikuil.reismee.nl

Aankomst Nicaragua

Hier ben ik dan, in Nicaragua. De Bootreis door Rio Frio van Los Chiles naar San Carlos, was erg mooi. Eenecht gevoel van een Rio, groot, breed, vies, en rimboe links en rechts. Uit de bomen komt ge-bwraaaap, en wezien vele oapies. Dit keer andere..hmm kweet niet welke. In San Carlos wacht Ineke op ons, van de Stedenband.Ze zwaait vol enthousiasme als we ons paspoort laten stempelen. Dikke smokken vliegen me om de oren. Zeis erg enthousiast, en neemt ons mee om iets te drinken: Hugo de Zapote, weer een topische vruchtendrank.Heerlijk. (De Guayaba in Costa Rica was minder tropisch dan gedacht, en namen we mee naar Nicaragua).Na het drankje (en het voorstel om meteen na de introductie aan het gastgezin mee naar een disco te gaan),gaan we naar de familie: Ik kom in een oud huis, met een hond Max: uitgemergeld. Het ziet er matig schoonuit, en de cherepo's (salamandertjes) staren me aan. 'Comen el sancudo', eeuhm, ze wijst naar het plafondvan mijn kamertje. Ooh, ze eten de mosquitos. Nou daar ben ik blij mee, want met die cherepo's, sancudosen ratones (ratten, die hier ook zouden zitten), ben ik niet eenzaam. Ze noemen me meteen hijo: zoon. Ik,en hun eigen zoon Luis, zijn nu de kinderen van Silvia en Luis. Het is even wennen. Ze laten me helemaalvrij, en Silvia kookt een typisch Nica eten. Van Tico (costa ricaans) naar Nica (nicaraguaans) eten, zo zeggen ze dat hier. Maar, vergeleken met Holland: Weinig verschil: ik krijg rijst, ei en platano. Klinkt saai, maarecht heerlijk!!! Ik zit nu op een patio (pleintjevoor het huis), ditverhaal te typen. Ik wacht tot ik wordt opgehaald door Ineke, Mienke en een of andereinstructora de baile. We gaan naar een Nicaraguaanse disco. Ik ben benieuwd, mischien komt Luis (zoon) ooknog zegt hij. Wat ik nu het meest vrees is Max, de hond. Luis zegt dat hij wat odioso is. Een woord wat me ergens bekend voorkomt, maar niet iets goedsbetekent. Ik moet voorzichtig zijn. Straks terug uit de disco, confronteer ik hem alléén, zonder eigenaar.Het enige wat ik ter verdediging heb is mijn sympathie, mijn Rabiës vaccinatie en Tetanus boost.
De disco: erg gezellig, veel latinas en latinos. Erg veel reggueton! Ik moest even wennen en de kat uit de boom kijken. Na aan de praat geraakt te zijn met de Nica's deed ik ook een paar dansjes. Heerlijk zo vrij :) Ik kom terug in het huis, waar Sofia op me wacht. Het is 2 uur. Ze zei, je moet niet alleen terug lopen dat is gevaarlijk. Ineke en Mienke brachten me terug, en wachtten totdat ik Max geconfronteerd heb. Het viel mee, Max lag te tukken. Ik ga naar mn kamer, en was me met een bakje water. De kraan werkt maar 1 uur per dag. De stroom valt trouwens ook vaak uit. Naja, ik klim in mn mosquito net en ga mn 1e nacht, na wild gedanst te hebben (valt mee hoor indi ;) ), slapen.

Reacties

Reacties

Jacqueline

Leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. (Hoop dat ik de tijd blijf vinden je blogs te lezen, want je hebt wel heel vaak nieuwe berichtjesm internet is blijkbaar goed te verkrijgen.)Op de foto's ziet het er prachtig uit! En al dat ongedierte daar moet je maar aan wennen, ik had in afrika ook altijd een hele grote kakkerlak in de wc zitten, blèg.

Bert

Waarom gevaarlijk? Wilde beesten, indianen, kanibalen, struikrovers of Max.........?

Indi

Jij toch voorzichtig met max ;). Niet denken dat hij je nu al vertrouwd rikkie is niet voor niets bang voor tomy :p.
En wat luis zegt hij is odioso. houd dus in dat hij niet te vertrouwen is.
Latina's daar wel van je afblijven hé, jij hier al een latina ;).

Gea

Wat weer een verhaal. Zo van het ene avontuur in het andere! En je bent pas anderhalve week weg!
Wat een enge beessies, maar ik begrijp dat je goed bent ingeënt! En direct al naar de disco ( ze stonden natuurlijk wel even raar te kijken dat die "buitenlander" beter de salsa danst dan.... )
Enjoy, en dikke knuffel van mij

engeliena

Wat een avontuur daar, wees maar voorzichtig met die odioso hond. Dus je staat daar op rantsoen met water en licht Hi hi .
Wel lief dat Sofia zolaat voor je op bleef. Ben benieuwd hoe het ziekenhuis is.

Dag knuffels van hier

Jurgen

kun je toch maar beter "onze" Max hebben ;).

Beste en lieve Rik,

Vivian en ik genieten enorm ervan om te horen dat je daar na je zin hebt! We zijn dan ook heel jaloers op jouw verhalen en zouden graag naar je toe willen komen. Maar jah... Al die diertjes van ons houden ons tegen. Wie weet later...
Ik zou zeggen; maak er een super tijd van!

Gr,
Jur en Viv

Mira

Hoi Rik!!
Wat een avonturen!! Ziet er allemaal goed uit..
Geniet ervan!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!