rikuil.reismee.nl

La Fortuna

In Hotel Luigi's, douche ik voor het eerst samen met een cucaracha (kakkerlak) boven mijnhoofd. Mienke vind het maar grappig, maar echt rustig ga ik er niet van douchen. Na het mooie weer (een en alstortregen) zoeken we een andere hostel: Arenal Backpackers. Hier wél Wifi en nog geen kakkerlak gezien.Ik ben net wakker geworden hier, en de zon schijnt! Dat is mooi want we gaan de jungle in. Net als gisteren,toen gingen we met een locale jungle gids in het donker door de jungle, in de hoop lava te zien op de vulkaan.Helaas, niets gezien, het was gister dan ook erg bewolkt. Wel hebben we vlak voor het donker wordentoekans gezien, en giftige rode kikkers. De typische groene costa ricaanse kikker hopen we nog te spotten.Vandaag gaan we dus zonder gids de Cerro Chato, beklimmen, door de jungle, tot aan een krater midden in de vulkaan. Geen zorgen mam, we nemen voorzorgsmaatregelen:Zaklamp, genoeg water, eten, telefoon, zakmes van viv en jur, en that's it. We zullen zien :D
Vervolg: door de jungle gelopen. 3 uur heen door de jungle en 3 uur terug. Alles bij me, behalve een poncho. Ja, en in een regenwoud regent het! Veel!! Doorweeks kom ik in de Laguna aan van Cerro Chato: geen hand voor ogen te zien. Het mooie meer in het midden van de vulkaan was niet te zien. Nice! Zo'n eind gelopen. Goed dan maar weer terug. De jungle was wel gaaf! Even schrok ik toen Mienke tweemaal pijnlijk haar enkel verzwikte. Dit, midden in de jungle. Terug in La Fortuna eet ik wéér Arroz con Pollo (rijst met kip) en loop ik met een hinkelende Mienke (die een flinke ei op haar enkel had) terug naar het hotel. Morgen: Op naar San Carlos om het integratieproces écht te laten beginnen.

@ Rikkie: Felicidades con tu cumpleaño!!! Aunque estaba ayer.
@ Pap en mam: niet zo snel de ambassade willen bellen als ik een paar dagen geen wifi heb ;)
@ Jaap: brulaap gezien!!! Ik plaats de foto :)
@ Indi: 650 is mooi! Overmaken gaat niet lukken :( ik mail je snel!

Reacties

Reacties

Jaap en Jenny

Brulaap (Brwaaaaap) is gaaf! Nu nog een colobusaap (franje aap) en ik ben helemaal tevreden. Jenny vindt de foto van de blue jeans frog erg leuk. Peter was trouwens nog onder de indruk van het filmpje van de leguaan.
Ga zo door met leuke verhalen/filmpjes en dierenfoto's (en nog een vulkaan op de foto!)!

engeliena

sjemig zeg jij komt wel spannende dieren tegen.
Leuke verhaaltjes en foto's .
Gezellig zo'n weblog.
Ben benieuwd hoe je het in San Carlos vind.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!