rikuil.reismee.nl

Montezuma

Na een noodgedwongen stop in Puntarenas, 'gelukkig zijn we daar weg', steken we met de Ferryover na Paqueras, waar we verder gaan met de bus. Hehe, eindelijk de Costa Rica zoals wedat mooi vinden, rimboe! Nogmaals begin ik een gesprek met een campesino (boer), dit keer een fruitboer. Hij verkoopt Guayaba en Papaya. Hij verteld me over welke fruitbomen wetegenkomen: avocado, guayaba, papaya, platano (bakbanaan), mango en vele onbekende. Van eenverharde weg rijdt de bus verder op een grindweg, en later een zandweg. De bochten wordenhaakser, en de gaten in de weg worden groter. En ja, dan we lezen een bord: Montezuma. We zijn er.Het is een mellow surfers gehuchtje waar mensen voor 3 dingen komen: chillen, surfen, en.. chillen. We lopen naar Hotel Lucy, een goedkoop maar oh wat relax houten hotelletje, uitzicht op zee. Er hangenmeerdere hangmatten om van de oceaangeur en de geluiden van bizarre vogels en apen te kunnengenieten. Dit is het leven. Zoals ze hier zeggen: la pura vida.Het gaat verder! Mienke ligt op het strand met een aanwaaiende hond, laat zich op het strand door een 2 meter hoge golf op het strand gooien (http://www.youtube.com/watch?v=VE0rNShoZLQ), en ik zie dekans om nummer 1 van mijn bucket list aan te vinken: de hangmat met palmbomen, strand en zee(zie foto). Ook hier zien we apen, eekhoorns, leguanen (http://www.youtube.com/watch?v=Gi2VAJhDFl8) en mooie vogels die op onze chips azen. Na het drinken uit een, door een aap uit de palmboom geworpen en door mij opengemaakte kokosnoot ('handig een zakmes van viv en jur, laat ik die de volgende keer ook meer naar het strand nemen')keren we terug naar onze hangmat.
@ Indi, Mami t Tia: comí arroz, pollo y aguacate, y bebí hugo de guanabana en hugo de papaya
@ J & J: ik zoek de aap
@ J % M: ik schijf geregeld in jullie kado ;)
@ Suus: beide voeten op de vloer!
@ Papi en mami: vitamine pillen worden braaf ingenomen. Geen zorgen verder!
@ O & O: klopt, dit wilde ik ervaren :)
@ Lis: Knuffel!!
@ Gea: Knuffel!!
@ Viv en Jur: handig dat zakmes!!
@ Klaas en Helmi: alles gaat prima, geen zorgen (leuk filmpje van Mienke he, in de golven)!
@ Houdein: geen zorgen, en tot over 2 maanden!!
Volgend plan: chillen! Oh ja en daarna naar een actieve vulkaan: Arenal!

Reacties

Reacties

Gea

Mooie stoere foto,s !
Een oase moet deze plek zijn
Rik, ik zie je lekker luieren in de hangmat maar...
pas op voor vallende kokosnoten!! liefs

Miriam

Ya no puedo mas, creo que el proximo viaje que voy hacer, sera para Costa Rico, Rik....necesitas un ayudante please!!

Indi

Haha la pura vida jah :p. Ergens kom het me bekend voor de wegen, alle soorten fruit bomen, Hamaca's y la playa ;). Guayaba is btw niet zo erg lekker hoor. Tip: Kijk maar of ze daar ook Limonsillo of Mansana de oro hebben ;) dat is pas lekker.

Love

Jaap

Kijk je hebt al een oape gevonden die je eten toewerpt! Hoe relaxed moet het daar wel niet zijn?

groeten!
p.s. gaaf filmpje van die golf!

Paps

Mooie golven, daar moet je wel even op surfen niet?
In Mexico hadden ze het steeds over de wraak van Montezuma (Diaree) . Toen wist ik niet waar die naam vandaan kwam..... maar pas dus op voor het eten daar.

(En hou die je tenen weg bij die leguaan)

Doei

Lisje

Wooh Rikje, word wel erg jaloers zo hoor!! ;)
Ziet er echt super gaaf uit!
Geniet er van!!
Liefs

Jenny

Ziet er goed uit Rik! Maak je ook eenleuk filmpje van de vulkaan? Liefst met spuwend lava!;-)

engeliena

Hallo reizigers,
Jullie zijn toch niet gestrand he??
Doeg knuffel mam

Peter

Yoo Rikkie, leuke verhalen en foto's! En dang yo, een leguaan :D Keep 'em coming!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!